Chat FAQ
Votes Profil
Pas de login?: S'enregistrer
Galeries photos
Liste des Membres
Rechercher
  Discussions récentes Projets au calendrier   c«LesCompAir» Forums Parapente - Paragliding Forum Flux RSS des topics

Poster un nouveau sujet  Répondre au sujet Belgian Paragliding Open 2010 - Laragne
Page 1 sur 1 [8 messages] -
 Voir le sujet précédentMarquer le sujet comme non luVoir le sujet suivant  

MessagePosté: Sam 03-07-2010, 18:06
     Marque ce message et les suivants dans ce sujet comme non lus Revenir en haut de page        

SkipAir a écrit:
Rika a écrit:
Hoe was die avondvlucht nog de zaterdag?
Een uurke vliegen in boterzachte condities. Normaal haal ik nooit mijn fototoestel boven, maar deze keer kon ik het niet laten. yep...

Yes, leuke vlucht met landing in Planfait. Exact wat ik nodig had, maar volgende keer zou ik nu toch eens dat andere deel van de tour du lac moeten doen he ma foi...

TwistAirHors ligne
De: Liedekerke
[Modérateur] Profil, tél, e-mail, mp, Msn...
Voile:
Skywalk Chili
. . . . . . . . . . . . . . . .
Johan
http://www.paranet.be
Flight logbook

MessagePosté: Jeu 01-07-2010, 12:07
     Marque ce message et les suivants dans ce sujet comme non lus Revenir en haut de page        

WebmastAir a écrit:
on la vois enfin ta chérie (je veux dire... de tweede yep...)

Ca c'est l'inconvéniant de voler devant tout le temps: personne ne te prends en photo.
Ca c'est les seuls photos que j'ai de ma voile:

SkipAirHors ligne
De: Moorsel (Tervuren)
Voile:
Ozone - Mantra R10.2
SkipAir
Sailing the seven skies ... on a 2-ligner!

MessagePosté: Jeu 01-07-2010, 07:52

Un français que je connais pas ...

SkipAirHors ligne
Voile:
Ozone - Mantra R10.2
SkipAir

MessagePosté: Jeu 01-07-2010, 01:13

magnifique photos nata..; ça me fait penser au pilote qui s'est fait aspirer à 3800 avec son R10 à la dernière manche, on en parle pas mais ça fait réfléchir au rapport perfo/sécurité... Avec un tel engin, difficile de faire les oreilles ou des descentes rapides pour pas dire impossible.
dixit Geoffrey.

Qui?????

ricardoHors ligne
De: antwerpen
Profil, tél, e-mail, mp, Msn...
Voile:
sigma 6 - sport 1
ricardo

MessagePosté: Mer 30-06-2010, 23:44

Niets anders te zeggen dat een big "PROFICIAAT" Chinchin

Bedankt aan Natha en zeker aan u voor dit resultaat.. en ook voor deze mooi foto... on la vois enfin ta chérie (je veux dire... de tweede yep...)

Tot binnenkort hoop ik joyeux

WebmastAirHors ligne
De: BerchemSteAgathe
Voile:
UP Summit III
WebmastAir des CompAir
Dernière édition par WebmastAir le Jeu 01-07-2010, 10:48; édité 1 fois

MessagePosté: Mar 29-06-2010, 08:21

Rika a écrit:
Een uurke vliegen in boterzachte condities. Normaal haal ik nooit mijn fototoestel boven, maar deze keer kon ik het niet laten. yep...

SkipAirHors ligne
Voile:
Ozone - Mantra R10.2
SkipAir

MessagePosté: Lun 28-06-2010, 23:19

heeello heeello heeello (vooral die eerste foto van de Natha vraiment heureux )

RikaHors ligne
De: Mechelen
Profil, tél, e-mail, mp, Msn...
Voile:
Gradient, Aspen3

Belgian Paragliding Open 2010 - Laragne
MessagePosté: Lun 28-06-2010, 22:15 -  

Net terug van het Belgisch Kampioenschap in Laragne.
Kort samengevat: goede taken in goede condities met een super goede organisatie. heureux

Dag 0 (zondag 20 juni)
Op het programma staat: "een niet-officiële oefen-taak".
De harde Mistral maakt echter het vliegen in Laragne onmogelijk.
Een aantal piloten gaan vrij vliegen op St. Vincent-les-Forts, maar Johan, Natha en ik besluiten de Via Ferrata van La Motte du Caire te proberen.

Meer fotos: klik hier.
Het spektakel wordt nog verhoogd door een base jumper die net als we de top bereiken, naar beneden springt.

Dag 1 (maandag 21 juni)
De Mistral is al wat afgenomen, maar nog steeds te sterk om een taak in Laragne te organiseren.
Vrij vliegen in St. André-les-Alpes is wel mogelijk.
Samen met Thomas Merigout zetten we een oefentaak uit.

Ferdy en ik vliegen quasi het ganse parcours, maar op de terugweg naar het laatste keerpunt is er te veel overontwikkeling en moeten we landen op het officiële landings terrein omwille van het onweer dat los barst. Enkele minuten na het op-plooien van ons scherm begint het al te regenen.

Dag 2 - taak 1 (dinsdag 22 juni)
Er is geen Mistral meer, maar er staat nog steeds een matige noorderwind.
De noord-kant van de Chabre is vliegbaar en er wordt een relatief eenvoudige taak van 48km uitgezet:

Ik neem een heel goede start, maar bij de 1e transitie heb ik een slechte lijn (geen schermen voor me om de weg te tonen). Bij het 1e keerpunt, zit ik al snel iets achter op de kop groep. In de transitie naar de Montagne de la Lure, gaat het zo hard omhoog dat we 360-ers moeten doen om niet in de verboden airspace zone (boven de 2400m) te komen. Hier verlies ik opnieuw meer tijd dan nodig. De kopgroep beslist bij aankomst op de Lure om naar links te gaan, terwijl 1 iemand (Jerome Perret met een Boom 5) naar links een flinke thermiek pakt. Ik ga dus ook, naar links en kan Jerome vrij snel inhalen. Samen met Jermome bevind ik me dus plotseling op kop in final glide naar goal. De Boom 5 kan niet op tegen de Mantra R10.2 in snelheid, waardoor ik dus zonder al te veel moeite op kop kan blijven. Jerome moet zo hard op de speed bar, dat hij op amper 5km van goal een grote inklapper krijgt en goal niet meer haalt. Paul arriveert 6min later op goal samen met nog een hoop andere piloten. 6 piloten krijgen later 0 punter voor de dag omwille van airspace violation.

Jammer genoeg is er 1 ernstig ongeval te betreuren: Francis De Bruyn krijg op 30m boven de landing een grote inklapper en moet naar het ziekenhuis overgebracht worden met ernstige verwondingen.

Dag 3 - taak 2 (woensdag 23 juni)
Nog steeds een lichte noorderwind, maar die is zo licht dat er al aan de zuid-flank van de Chabre kan gevlogen worden.
We krijgen een mooie taak van 72km met de camping in Laragne als goal.

Ik neem weer een goede start. Paul, Daniël en ik trekken voor het meerendeel van de wedstrijd kop. Bij de passage naar het laatste keerpunt nemen Daniël en ik een andere optie, maar bij het keerpunt komen we weer samen. Daniël valt aan en vertrekt vrij laag op final glide naar goal. Ik beslis dat dit te riskant is en neem nog wat hoogte. Paul vervoegt me in deze thermiek en we vertrekken samen op final glide.

Dag 4 - taak 3 (donderdag 24 juni)
De wind is nu volledig weggevallen. Er wordt een mooie taak van 76km uitgezet.

M'n start positie is iets minder goed, maar ik kan het in de 1e transitie snel inhalen. Bij aankomst van Beaumount stijgt het heel snel. Didier Ponselet, een fransman en ik nemen de noordkant van de wolk en halen daar behoorlijk veel voordeel uit, maar uit schrik voor (onterechte protesten omtrent cloudflying) blijf ik achter de kopgroep (terugvliegen en een 360). Bij de transitie van St. Genis naar de Col de Cabre komen we vrij laag aan, en verliezen we veel tijd. Ik heb wat voorsprong, maar durf niet rechtstreek naar het keerpunt te vliegen omwille van de zwarte wolk. Paul profiteert van die aarzeling om voorsprong te nemen. Ik ga in de tegenaanval en vlieg voortdurend laag achter Paul aan. Ik slaag er niet in Paul in te halen, maar kan de schade beperken tot 5min voorsprong. Paul haalt wat punten in, maar overall blijf ik in de 1e positie met 28 punten voorsprong op Paul.

Dag 5 - taak 4 (vrijdag 25 juni)
Een taak van 73km.

Vermits ik vooraan in het klassement sta en vermits Paul de enige is die dicht genoeg staat om die plaats te bedreigen, heb ik maar 1 mogelijke strategie: zo dicht mogelijk bij Paul blijven. Paul valt vanaf de start onmiddelijk aan, en ik ga erachteraan. Ik kan het ganse parcours bij Paul blijven. Paul neemt risico's. Zoveel dat hij op het einde met een glide ratio van 11 tegen de wind in naar goal vertrekt. Ik probeer wat hoogte te houden door dichter bij de St. Genis berg te blijven, maar strategisch gezien mag ik hem niet laten gaan, want als hij goal maakt zou hij te veel voorsprong hebben.
Ik ga ook naar goal met een glide ratio va 8.7. We hebben echter continue een werkgelijke glide ratio van 3. Paul zit veel te laag en keert terug, ik twijfel, maar geloof niet dat ik het kan halen en keer ook terug. Op het ogenblik dat Paul en ik terug hoogte pakken op St. Genis, komen de achtervolgers al bijna bij ons. De taak wordt echter gestopt omdat de tragere piloten in een oprukkend onweer terecht komen. Ondanks het feit dat niemand op goal is, wordt de taak toch gescoored.

Ik win het BK 2010 met 26 punten voorsprong op Paul. heureux

De prijsuitreiking verloopt in hevig onweer met gietende regen.
Resultaten: zie de competitie website

Dag 6 (zaterdag 26 juni)
Dag 6, was een reserve dag die dus niet geaktiveerd werd. Johan, Natha en ik besluiten om op de terugweg wat lokaal in Annecy te vliegen.
Doordat er in het begin een inversielaag op 1500m is, wil ik geen grote cross doen. Ik amuseer me wat door een kleine tour van het meer te doen.

's avonds doe ik samen met Johan nog een rustige avond vlucht.

SkipAirHors ligne
Voile:
Ozone - Mantra R10.2
SkipAir
Dernière édition par SkipAir le Mer 30-06-2010, 16:32; édité 2 fois

Modérateurs: Mod_Paranet Voir le sujet précédentMarquer le sujet comme non luVoir le sujet suivant

Visiteurs:

Paranet's site

Cumulus Hoppers's site

Hosted by...